Sveiki kolegos,
po varžybų pradžios praėjo kiek daugiau nei 2 savaitės per jas atsigavau, šiek tiek savus reikalus sutvarkiau ir pagalvojau, jog pats laikas atsakyti į vieną visiems rūpimą klausimą, kiek visgi visas šis malonumas kainuoja. Tomukas beveik tiksliai nurodė sumą, viskas priklauso ar norėsi miegoti viešbutyje ar palapinėje, ar skrisi lėktuvu ar važiuosi mašina ir t.t.
Važiuojant taip, kaip aš (su autobusu):
1. Kuro išlaidos motociklo ir mašinos bendrai: ~360 eur. (Patartina iš Lietuvos prisipildyti papildomus kanistrųs A95, nes nuo bivuako iki pirmos degalines kiek daugiau nei 40km serpantininio kelio, o perkant iš organizatoriu kuras pabrangsta apie 10-15%)
2. Viešbutis labai priklauso nuo to kiek kambarys talpins, asmeniškai buvome triviečiame kamabryje: ~260 eur/3 asm.
3. Pusryčiai vienam asmeniui 7 dienom - 49 eur.
4. Licencijos, sveikatos patikra bei vietinis draudimas - ~50 eur. (Patartina apsidrausti dar ir savo šalyje, nes šis vietinis draudimas nėra didelis, tad jeigu reikėtų samdyti "medikopterį" vien tik jų vietinio draudimo panašu, kad neužtektų)
5. Startinis mokestis - nuo 350 - 500 eur. (kaip pirmą kartą dalyvaujančiai šaliai, startinis mokestis per mažesnis, asmeniškai man nereikėjo mokėti startinio mokesčio, nes buvau remiamas CFmoto ir važiavau su CFmoto X8, todėl startinis mokestis man nebuvo taikomas)
6. Jeigu važiuosite su mašina Vengrijoje, Slovakijoje ir Rumunijoje teks nusipirkti vinjetes (mokestis už kelius) - ~45 eur.
Iš viso: 1114 eur.
Taigi čia yra kaip ir būtina suma, kurią reikia vežtis į varžybas, tačiau visuomet reikia pasiimti nenumatytoms išlaidoms, kaip pvz.: pasinaudojimas serviso paslaugomis, kercheriu na ir pan.
Kitiem vyksintiems turiu patarimą, turėkite grynų pinigų, nes vietoj atsiskaityti kortele neįmanoma, o nuvykti nusiimti pinigų yra ganėtinai toli.
Pats pasiruošimas buvo ypač greitas (~ 1 mėn.), siūlyčiau pradėt ruoštis puse metų prieš (fiziškai, techniką ruošt ir kita):
1. Apie technikos paruošimą trumpai, nes jau dauguma žino. Taigi techniką reikia paruošti ypač atsakingai. Šiais metais mes išlengvinome X8 nuimdami visas nereikalingas detales (tikrai nereikalingi lankai, nors ir sunku atkelti, bet įmanoma ir be jų), būtinas vairo stiprintuvas be jo sunku laikyti rankas sveikas ir nepavargusias (visgi jeigu rankų neskaudės galėsite koncentruotis į važiavimą ir GPS sekimą), reikalingos geros padangos (maniškės nebuvo ypač geros, nors ir tipas panašus į bighornų, tačiau konkurentai su Maxxis BigHorn važiavo žymiai geriau ir ne tik dėl to, kad jas suko Rotax variklis, patarimas dėl padangų BigHorn, Pitbull Growler, Kenda Bounty Hunters), gervė 3000lbs arba didesnė (pas mane Warn 3000lbs, tačiau jos neužteko, kad pajėgtų atversti latvių 1000 outlanderį, kuomet jis vertėsi nuo kalno), gera važiuoklė (dauguma dalyvaujančiu, tame tarpe ir aš naudojome Elka amortizatorius).
2. Trumpai apie fizinį pasiruošimą. Dėl pernelyg apsikrovusių darbų negalėjau gerai apsiruošti fiziškai, todėl patariu dar kartą viską pradėti žymiai anksčiau. Į savaitę 1-3 kartus bėgiodavau krosus, 1-2 kartus į savaitę eidavau į baseiną bei pirtis ir visi kiti basic workout. Taip pat patariu bent kartą į savaitę su motociklu trasoje arba tiesiog tempui pasivažinėti.
Taigi kiek šiuo metu atsiminiau tiek ir parašiau, jeigu ką klauskite bandysiu atsakyti ką nors dar tiksliau.
P.S. Visos apsaugos yra privalomas nuo galvos iki kojų. T.y. jeigu neturėsite kelių apsaugų jums neleis startuoti. O taip pat ant keturračio rankų apsaugos įrašyčiau prie priedų, kuriuos būtina šioms varžyboms užsidėti.