Turbūt daugelis susidūrė su sunkiai besijungiančiais bėgiais šiuose motocikluose. Taigi priežastys yra trys :
1. Jie turi jungtis sunkiau, nes šie motociklai neturi vidinės sankabos skirtingai nei Yamaha grizzly ar Suzuki KQ;
2. Senai keistas greičių dėžės tepalas;
3. Nuo dulkių sunkiai besisukantis vienpusis guolis;
Tepalų keitimas. Kadangi greičių dėžės tepalas pilasi atskirai nuo variklio dažnai pamirštame jį pakeisti. Pagal vartotojo instrukciją gr. dėžės tepalą reiktų keisti kas 200moto h, tačiau praktika rodo kad užtenka įvažiuoti į gilesnę balą ir greičių dėžėje iš nežinia kur tepalas pabaltuoja ( net ir apynaujuose motocikluose).
Norint pakeisti tepalą pirmiausia reikia nusiimti juodą apdailos plastiką.
Po juo bus baltas plastmasinis varžtas - tai užpylimo varžtas.
Apačioje tepalo išleidimo varžtas.
Išleidus tepalą pirmiausia reikėtų nepamiršti užsukti išleidimo varžto
Į greičių dėžę pilasi 80W140 transmisinis tepalas. Pilti reikia tol kol pradės bėgti atgal per užpylimo varžtą (~250ml).
Praeitą savaitgalį nustojo rodyti greitį, tad tuo pačiu patikrinau spidometro daviklį. Vaizdelis nekoks, nes daviklis yra magnetas ir traukia metalo daleles. Deja valymas nepadėjo, teko pakeisti nauju ir spidometras vėl sukasi.
Jei tepalai buvo labai senai keisti, palengvėjimas tikrai jausis.
Kita bėda tai dėl dulkių sunkiai besisukantis vienpusis guolis, kuris neleidžia diržui suktis ant laisvų apsukų.
Pirmiausia reikia nuimti variatoriaus dangtį.
Patariu net nemėginti nuiminėti variatoriaus dangčio esant šiltam varikliui, nes jei būsite šiek tiek daugiau paveržęs veržtus jie tikriausiai prasisuks. (patikrinta ir matyta ne viena kart... :| )
Nuėmus dangtį reiktų nuimti diržą su spec. varžtu išplėtus greičių dėžės variatorių. Varžtas M8x1,25mm (sriegis) ilgis apie 8 -10 cm. Už keletą lietuviškų tokį galima rasti "Wurth" parduotuvėje.
Atsukus variklio variatoriaus varžtą jis neatšoka kaip greičių dėžės variatorius. Tada reikia varžtą įsukti atgal ir su guminiu plaktuku padaužyti kol variatorius atšok ir tik tada pilnai atsukti.
Kad būtų aiškiau yra ir filmukas youtube :
http://www.youtube.com/embed/MkmQq7zNLAoPažymėtose skylutėse yra ispraustos spyruoklytės su kepurėlėm , kurios leidžia suktis guoliui tik į vieną pusę todėl guolį reikia labai išlėto nuiminėti stengiantis pirštais prispausti spyruoklytes. Kitaip gali tekti ilgai ieškoti kur jos galėjo nukristi
Vienpusiame guolyje yra įdėti du guoliukai 6808 dengtais šonais. Guolių parduotuvėje tokių galima surasti nuo 8 iki 30 lt už vienetą. Geriausia pamėginti pasukti ir rinktis lengviausiai besisukančius. Išimti iš guoliavėtes paprasta, tiesiog reikia nuimti fiksacinius žiedus.
Kai taip toli nueita, naudinga būtų silikonu pertepti dažniausiai leidžiančias vietas variatoriuje. Vanduo dažniausiai bėga per variklio ašelę, nes ant jos tvirtinasi sparnuotė kuri traukia orą tuo pačiu per plyšius pritraukdama ir vandens.Sparnuotei nuimti reikalingas spec. varžtas ištekintas iš labai kieto metalo. Linkę galvoti, kad tiks betkas labai klysta, nes varžtaas sulinks lėkštėje ir liks ten visam laikui
Karščiui atspariu silikonu reiktų patepti šias vietas
Variatoriaus surinkimui yra būtinas dinamometrinis raktas, be kurio tinkamai neužveržus lėkštės atsisuka ir pridaro daug bėdų. Suplėšo diržą, sudyla įvorės ir ilgainiui pradeda plėšyti diržus, sulaužo variatoriaus dangtį.
Variklio variatorių reikia prisukti 100 Nm, greičių dėžės 60 Nm
Taippat patartina patepti silikonu variatoriaus dangtį po duslintuvu, nes čia jis dėl karščio dažnai būna deformavesis. Arba galima uždėti dangtį nuo naujojo XMR modelio kuris turi dvigubai daugiau suveržimo taškų.
Naujo modelio dangtis -
http://i782.photobucket.com/albums/yy10 ... rts/co.pngTaippat beveik pas visus modelius būna apsitepalavęs galinis cilindras. Tai dėl to kad plastmasinai daangteliai nuo karščio deformuojasi ir pradeda leisti tepalą. Amerikiečiai rašo, kad naujojo XMR dangteliai geresni ir nesideformuoja. Nauji dangteliai būtų išeitis nenorintiems tepti silikono.
Aplink dangtelį reiktų užtepti nedidelį sluoksnį silikono ir tepalas nebeturėtų varvėti.
Tuo pačiu galima pasitikrinti variklio grandinių įtempėjo būseną, dažniausiai 400 moto h tai riba kada pradeda stipriai žlegėti grandinės šaltam varikliui ir jas laikas keisti.
Tikiuosi informacija bus naudinga
Motociklas neplautas nuo žvyrkelio dulkių tad nekaip atrodo #o